Bemærk: Virksomhedens adresse er en privatadresse og der tages ikke imod henvendelser på adressen. Der kan ikke afhentes eller returneres pakker ved personligt fremmøde på adressen.
Ønsker du at komme i kontakt med os, kan du udfylde kontaktformularen under "kontakt" eller sende en mail til [email protected] med dit spørgsmål og dine kontaktoplysninger så kontakter vi dig snarest.
Bestilling
Når du har gennemført din ordre modtager du en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I denne ordrebekræftelse har du alle oplysninger om produkter, priser, fakturerings- og leveringsadresse.
Hvis der er noget som ikke stemmer i ordrebekræftelsen, skal du kontakte os hurtigst muligt via mail: [email protected]
Custom ordrer Custom ordrer er smykker, der er lavet specifikt ud fra kundens ønsker. Custom ordrerne aftales mellem kunden og Min Søsters Smykker, og der aftales og fastsættes pris og leveringstid for det særlige smykke, inden kunden foretager købet. Prisen på custom ordrer og leveringstiden kan variere sammenlignet med prisen og leveringstiden på den faste kollektion. Vi påbegynder custom ordrerne efter vi har modtaget betaling for smykket.
Ved custom ordre og ordre, der er lavet specifikt ud fra kundens ønsker, ydes der ingen returret.
Levering Min Søsters Smykker bestræber sig på at afsende jeres ordrer hurtigst muligt. Vores normale leveringstider er 7-10 dage. OBS! Ordrer som er bestilt under weekenden sendes tidligst den følgende mandag. Efter I har lagt ordren, vil I modtage en booking bekræftelse på e-mail med yderligere information og I vil modtage endnu en e-mail, når jeres ordre er afsendt og I modtager her tracking nummer. Ordrerne bliver altid sendt med tracking og forsikring, så smykkerne når sikkert frem til jer.
Vi sender alle ordre med PostNord som pakke med tracking nummer. Priserne for forsendelse er: Levering til pakkeshop: 39 kr. Levering til privatadresse: 69 kr.
Ved køb over 499 kr. gives der gratis forsendelse til nærmeste posthus. Når Min Søsters Smykker afsender ordrer via PostNord, er PostNord ansvarlige for eventuelle skader, hvis pakken er mistet under forsendelse eller er forsinket, er PostNord ansvarlige og kan kontaktes her:
https://kundeservice.postnord.dk/s/article/Vil-du-kontakte-kundeservice-da-PrivateExternal?language=da Kunden er selv ansvarlig for at afhente sine pakker i nærmeste posthus eller pakke udleveringssted rettidigt. Forsendelsesudbyderen vil sende sms og/eller e-mail, når pakken er ankommet til posthuset eller pakke udleveringsstedet og der 7-14 dages afhentningsfrist, inden pakken bliver sendt retur til Min Søsters Smykker. Hvis pakken bliver sendt retur til os, vil vi selvfølgelig gerne gensende den til jer igen ved betaling af ny porto. Hvis I ønsker dette, skal I kontakte os igen indenfor 7 dage af at pakken er blevet sendt retur, hvis I ønsker at vi gensender jeres ordre. Vi kan kontaktes på: [email protected] Vi kan ikke garantere, at vi opbevarer pakken i mere end 7 dage og penge returneres ikke for manglende afhentning af pakke.
Priser
Alle priser i webshoppen er angivet i DKK og alle priser er inklusiv 25% moms.
Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne på grund af prisændringer hos vores leverandører uden forudgående samtykke, fejltryk i prislisten samt fejlagtige priser på grund af fejlagtig information. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Fortrydelsesret Min Søsters Smykker yder ikke fortrydelsesret.
Returret Kunden har 14 dages returret på sin ordre fra modtagelsesdatoen. Ordren skal være i ubrugt stand. Sælger kan ved tegn på brug af varen, afvise retur. Varen må gerne være prøvet på, som i en fysisk butik, men må ikke være taget i brug. Varen skal returneres med originale mærker. Kunden betaler for forsendelsesudgifter. Forsendelsen anbefales at være med trackingnummer og skal pakkes i forsvarlig stand for at undgå skader under forsendelsen. Det er kundens ansvar, at ordren når sikkert frem til sælger. Hvis kunden sender pakken uden tracking nummer og pakken bliver væk eller beskadiget, er kunden ansvarlig for dette. Der kan ikke tages imod returvarer ved personligt fremmøde på Min Søsters Smykkers privatadresse.
Hvis kunden ønsker sig at benytte returretten, skal Min Søsters Smykker kontaktes på: [email protected] Min Søsters Smykker vil dernæst fremsende returoplysninger og vejledning.
Når returnering er modtaget og godkendt af Min Søsters Smykker, vil kunden modtage penge retur på den betalingsmetode, som de anvendte ved betaling for ordren. Ved custom ordre og ordre der er lavet specifikt ud fra kundens ønsker, ydes der ingen returret.
Der ydes ikke retur på fragtomkostninger. Hvis kunden har købt mere end en vare i en ordre, og ønsker kun at returnere en del af ordren, vil pengene for denne del returneres og ikke pengene for hele ordren.
Reklamationsret
Hvis I opdager fejl i smykket indenfor rimelig tid, kan I kontakte os på: [email protected] Fejlen skal opdages inden for en måned af modtagelsen af smykket. Oplys i mailen ordrenummer, fulde navn, adresse, e-mailadresse og en tydelig beskrivelse af fejlen og vedhæft billede af smykket. Selvforskyldt beskadigelse af smykket er ikke dækket af vores garanti og vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis det viser sig at varen ikke har fejl ifølge den gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning.
Efter vi har vurderet smykket, vil vi oplyse om smykket enten kan blive repareret, om det kan byttes til et nyt tilsvarende smykke eller om det kan byttes til et tilgodebevis i tilfælde af, at smykket ikke tilbydes længere eller er udsolgt. Min Søsters Smykker bestræber sig på at lave smykker af høj kvalitet. Alle vores smykker er lavet af ferskvandsperler, glasperler og gulddelene er belagt af 18 karat ægte slidstærkt guld. Guldbelægning kan holde meget længe, men kan med tiden falme i farve. Vi yder ingen garanti på guldbelægningen. For gode råd til hvordan du passer på dit smykke, klik her.
Ansvarsbegrænsning
Vi har ikke ansvar for indirekte skader som kan opstå på grund af produktet.
Vi accepterer ikke ansvaret for forsinkelser/fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens råderum (Force Majeure). Disse omstændigheder kan for eksempel være arbejdskonflikt, brand, krig, myndighedsbeslutninger, mindsket eller udeblivende levering fra leverandør.
Information om Cookies
Ifølge loven om elektronisk information skal besøgende på en hjemmeside i integritetsformål få information om at cookies anvendes. Informationen i cookies kan anvendes for at følge en anvendes surfadfærd. Cookie er en lille tekstfil som browseren du besøger anmoder om at gemme på din computer/telefon for at få tilgang til forskellige funktioner. Det er muligt at indstille din browser til at automatisk afvise cookies. Mere information om dette kan du læse hos Erhversstyrelsens hjemmeside.
Personoplysninger
Når du handler hos Min Søsters Smykker accepterer du vores databeskyttelsespolicy og vores håndtering af dine personoplysninger. Vi beskytter din personlige integritet og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine oplysninger til en tredjepart uden juridisk grund.
Min Søsters Smykker er ansvarlig for håndteringen af personoplysninger som du giver til os som kunde. Dine personoplysninger behandles af os for at kunne håndtere din ordre samt i de tilfælde hvor du har ønsket nyhedsbrev eller kampagnetilbud - for at kunne tilpasse markedsføring til dine individuelle behov.
Herunder har du information som summerer hvordan vi i følge databeskyttelsesloven (GDPR) gemmer og håndterer dine oplysninger.
10.1 Hvad er en personoplysning? En personoplysning er alt information som direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person.
10.2 Hvilke oplysninger gemmer vi? For at kunne håndtere din ordre samt svare på spørgsmål relateret til din ordre (vores support) gemmer vi dit fornavn, efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og købshistorik.
Dine oplysninger gemmes så længe vi har en juridisk grund til at behandle dine oplysninger, eksempelvis for at fuldføre aftalen mellem os eller for at efterleve en juridisk forpligtelse ifølge eksempelvis bogføringsloven.
10.3 Juridisk grund I forbindelse med et køb behandles dine personoplysninger for at fuldføre aftalen med dig. Markedsføring, kampagner og lignende sker efter samtykke fra dig.
10.4 Hvilke oplysninger deles og med hvilket formål? 10.4.1 Betalingsleverandør
Ved gennemført køb, deles information med vores betalingsleverandør. Det som gennem er fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Vælger du at betale med faktura gemmer vi også dit personnummer hos betalingsleverandøren. Informationen gemmes for at kunne gennemføre købet og for at beskytte parterne mod bedrageri. De betalingsleverandører (betalingsløsninger) som vi anvender os af er: Mastercard, Dankort og Visakort.
10.4.2 Fragt For at kunne levere dine ordre og afslutte vores aftale skal vi dele specifik information til vores fragtselskaber. Det som deles med fragtselskabet er fornavn, efternavn samt adresseoplysninger for levering. E-mailadressen og/eller mobilnummer deles også med fragtselskabet hvis meddelelser om levering indgår. De fragt selskaber vi samarbejder med er: Postnord.
10.4.3 Nyhedsbrev Har du valgt at abonnere på vores nyhedsbrev deles fornavn, efternavn og e-mailadresse med vores nyhedsbrevsleverandør. Dette for at kunne holde dig opdateret på information og tilbud i markedsføringsøjemed. Vi anvender for at sende nyhedsbrev.
10.5 Retten til tilgang Du har ret til at få en udskrift af alt information som findes om dig hos os. Udskriften leveres elektronisk i et læsbart format.
10.6 Ret til rettelse Du har ret til at bede os om at opdatere fejlagtig information eller komplementere information som er utilstrækkelig.
10.7 Retten til at blive glemt Du kan når som helst bede om at de oplysninger som er relateret til dig slettes. Der findes undtagelser til retten til at fjerne information, som for eksempel hvis det skal beholdes for at vi skal opfylde en juridisk forpligtelse (for eksempel ifølge bogførignsloven).
10.8 Ansvar for databeskyttelse Min Søsters Smykker har ansvar for at gemme og behandle dine personoplysninger i webshoppen og sørge for at reglerne efterleves.
10.9 Sådan beskytter vi dine personoplysninger Vi anvender og at branchestandarder som SSL/TLS og envejs hash-algoritmer for at gemme, behandle og kommunicere følsom information som eksempelvis personoplysninger og kodeord på en sikker måde.
Vi anvender en platform, Quickbutik som drives af Quickbutik Aps med hovedkontor i Helsingborg, Sverige.
Produktinformation
Vi reserverer os for eventuelle trykfejl på denne webshop samt udsolgte produkter. Vi garanterer ikke at billederne gengiver produkternes præcise udseende da en vis farveforskel kan forekomme alt efter billedeskærm, fotokvalitet samt opløsning. Vi forsøger altid at på bedste vis eksponere produkterne så korrekt som muligt.
Ændringer i de Generelle betingelser
Vi forbeholder os retten til at når som helst foretage ændringer i betingelserne. Ændringer af betingelserne vil blive publiceret online i webshoppen. De ændrede betingelser anses for accepterede i forbindelse med ordrer eller besøg på webshoppen.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02.10.24